Zgodnie z zapisami, które zawarte zostały w artykule 149 Kodeksu Pracy, wszyscy pracodawcy są zobowiązani do tego, aby dla każdego z ich pracowników prowadzona była ewidencja czasu pracy. To właśnie ona będzie znacznie ułatwiała prawidłowe ustalenie wynagrodzenie dla nich.
Co musi się znaleźć w takiej ewidencji?
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej określa bardzo precyzyjnie wszystkie elementy, jakie ewidencja czasu pracy każdego pracownika powinna zawierać. Według ustawy w takiej ewidencji musi się znaleźć przede wszystkim zapis o:
- pracy w poszczególnych dobach roboczych,
- pracy w niedziele i święta,
- pracy w porach nocnych,
- pracy w godzinach nadliczbowych (wraz z podkreśleniem ilości godzin przepracowanych ponad normę),
- dyżurach, zwolnieniach z pracy oraz urlopach.
Ja stworzyć kartę ewidencji czasu pracy?
Tak naprawdę nie istnieje żadne wzór, w oparciu o który należy tworzyć kartę ewidencji czasu pracy dla każdego z pracowników, kilka systemów można natomiast znaleźć tutaj https://www.unicard.pl/rejestracja-czasu-pracy. Wzór taki każdy pracodawca w zasadzie może sobie sam ustalić, pod warunkiem jednak że pamięta o tym, jakie najistotniejsze informacje w takiej właśnie ewidencji zgodnie z ustawą muszą zostać zawarte. Tu ważniejsze od formy jest to, żeby taka karta odzwierciedlała rzeczywisty czas przepracowany przez każdego pracownika.